Spring til indhold

Smukke prikker hitter

Smukke prikker hitter

Friis Shoppingcenter kører som de fleste andre centre i landet forskellige kampagner og tiltag i løbet af året. Og i forbindelse med en ny kampagne ønskede Friis at udnytte, at der var et tomt butikslokale. Vores opgave var at finde en kobling af kampagnens øvrige visuelle design – både digitalt og på tryk til det fysiske rum, der nu kunne give en ekstra fysisk oplevelse.

Med inspiration fra kunstverden designede vi Friis prikker amok i et helt rum med en spejlkube for at forvrænge dimensionerne og oplevelsen. Tanken var at skabe et online Friis 3D rum som man via sin smartphone kan gå rundt i på helt samme måde som i det fysiske rum… eller næsten. Via en QR-kode kan man gå ind i et 3D univers og opleve et rum i skæve dimensioner. Prøv det på linket nedenfor. QR-koden er brugt på mange materialer og i sprayet udgave i byen (forsvindingsmaling).

Det fysiske rum står stadig efter kampagnen, og er pakket helt ind i de Friis prikker som er en stor del af Friis’ visuelle identitet. Det giver en ret syret oplevelse – og ikke mindst fede billeder. Den gode kobling til online sker også, når gæster går ind i rummet og deler det på sociale medier.

Friis er gået all in på ideen og for at gøre det endnu mere cool, så har de ikke skrevet et skilt eller info i rummet. De har bare ladet det stå i sin helt prikkede skøre form, og ladet gæster gå ind i rummet og tage billeder som de vil. Ifølge Friis er rummet rigtig godt besøgt, og virker til at være den perfekte baggrund til en selfie og Instagram. Det er fedt! At se noget fungere og være godt besøgt helt uden instruktion eller regler for, hvordan det skal bruges og hvorfor det er der. Udover gæster, så bruger butikkerne i Friis også rummet som baggrund til at vise tøj på de sociale medier.

Den fysiske påvirkning i samspil med digitale medier kan helt sikkert noget – især når kunden er modig som Friis Shoppingcenter.

Næste Et positivt spin på CO2