Manglende kommunikation er også kommunikation så der er ingen vej udenom – det kan godt betale sig at gøre sig umage. Hvad er den bedste strategi for virksomheden? Hvilke målsætninger har I, og hvordan bliver de mål løbende indfriet i et presset marked? Og hvad er virksomhedens eksistensberettigelse?
Det er netop i samspil med virksomhedens mål, øvrige strategier, DNA og karakter, vi skal udnytte, hvad der er bedst for virksomheden. Det omsætter vi til modtagerorienteret ærlig kommunikation, som ser modtageren og taler ind i deres behov. Det kan være bestemte værdier, holdninger eller opfindelser, der skal i spil for at komme derhen, hvor I vil.
Vi skal være bevidste og taktiske i kommunikationen for at tiltrække kunder, kandidater eller relevante samarbejdspartnere. Og måske skal en særlig del af virksomheden dyrkes for at opnå en klar og relevant kommunikation, der er vedkommende for de rette. Det er især vigtigt at få kortlagt, hvilke emotionelle og rationelle dele af virksomheden, der kan være en fordel at kombinere med kunders behov og plads i markedet. Det giver ikke bare en strategisk fordel, men også en praktisk fordel, når der skal laves en kommunikationsplan og i hverdagen, når der skal skabes indhold og kommunikation omkring virksomheden. Vi skal sikre en rød tråd og en genkendelighed, som er let at afkode for modtagere, uanset hvor de møder jer.