SYNLIGHED OG SAMARBEJDE
SYNLIGHED OG SAMARBEJDE
SYNLIGHED OG SAMARBEJDE
SYNLIGHED OG SAMARBEJDE
SYNLIGHED OG SAMARBEJDE
ET FLYVENDE BRAND
SYNLIGHED OG SAMARBEJDE
SYNLIGHED OG SAMARBEJDED
INTRO

Møbelkompagniet er et moderne dansk møbelbrand som er på en rejse. En rejse som vi har fået lov at komme med på. Helt fra at vi sammen for flere år siden udviklede en visuel identitet med logo, designelementer og koncepter for photoshoot til i dag, hvor det dygtige team hos Møbelkompagniet har bygget en virksomhed op med showrooms i hele landet, et bredt sortiment og mange gode værdier og holdninger, som de vil bygge fremtidens møbelhus på.

Proffesionel nærhed

Da vi sammen udviklede Møbelkompagniets visuelle identitet var der et ønske om, at der kom mere lethed og professionalisme ind i udtrykket, men det var stadig vigtigt, at deres ophav, deres venlighed og serviceorienterede tilgang kunne mærkes.

 

I takt med at Møbelkompagniet har udviklet sig fra kun at have en adresse til nu at have showrooms i hele landet, har vi løbende arbejdet med at få brandet og udtrykket til at folde sig mere ud. Der har især været behov for flere grafiske virkemidler og flere fysiske løsninger og designs som er effektfulde i og omkring de fysiske showrooms.

Design med effekt

I udviklingen har vi arbejdet med grafikker, der er inspireret af logoet og som kan indramme, sætte spot på eller pege på noget i den visuelle kommunikation. Cirklen er både effektfuld som fuldfarvet cirkel og som ”negative space” cirkel – og er blevet et meget genkendeligt ikon.

Derudover har vi arbejdet med farveuniverset, så det både kan komplimentere de mange nye møbel-designs, men også give mere særkende i markedsføringen.

For at have endnu flere redskaber, har vi arbejdet med fonte og tilføjet en venlig moderne skrifttype og en mere uformel “løs” skrifttype som kan tilføre personlighed, give kontrast og skabe et blødere udtryk – lidt ligesom de mange lækre og bløde tekstiler på møblerne.

Pænt rod

Noget af det vigtigste at få udviklet har været video og billedindhold. Her har Møbelkompagniet gjort en stor indsats for at få produceret mere og få delt mere på blandt andet sociale medier. Her har vi i samarbejde udviklet forskellige koncepter og ideer til indholdet. Og blandt andet været med til at finde de rette locations, få indført at der gerne må være mennesker med og gerne vise, at vi ikke altid bor lige ryddeligt, selvom vi selvfølgelig er omgivet af møbler fra Møbelkompagniet.

Koncept og karakter

Der er noget interessant i billeder, der ikke altid viser det forventelige, og det kan give mere karakter at tage detaljebilleder eller miljøbilleder af det, der visuelt ser sjovt ud, har en fed tekstur eller giver en ny fortælling. For hvem ved, hvad der egentlig bliver snakket om, spist eller tænkt i sofaen, ved spisebordet eller på gulvtæppet.

100% fedt

Det er gået rigtig godt med at få de mange nye elementer integreret i Møbelkompagniets identitet og univers. De har oplevet en synlighed, der er ca. 40 % højere det sidste år, hvilket er en virkelig flot stigning. Vi er 100 % oppe og køre over samarbejdet og glade for, at det dygtige flinke MK-team vil være en del af vores bureau.

“Det er yderst værdiskabende for samarbejdet og brandingen at få lov at være med på rejsen og udvikle sammen med Møbelkompagniet. God branding sker over tid, så det kræver ofte tid sammen.

– Christin & Mette, Det nye sort

Kontakt os

Skal vi også hjælpe jeres brand med at udvikle sig? Kontakt os på 91 23 00 09 eller info@detnyesort.dk 

“Det nye sort har delt vores ambitioner og nysgerrighed, fra vores første indledende møde til den færdige mapping blev afleveret.”

Vores ambition med Lysfald er at vi hele tiden skal forsøge at gøre oplevelsen større og bedre for vores gæster – det gør vi ved at være nysgerrige og hele tiden prøve nye idéer og koncepter af. Det nye sort har delt vores ambitioner og nysgerrighed, fra vores første indledende møde til den færdige mapping blev afleveret. Oplevelsen er blevet et af de mest Insta-venlige spots i parken og noget, som vores gæster har taget virkelig godt imod.

Rasmus Mortensen

Kommerciel chef

Fårup Sommerland

“Det nye sort har vist sig som en fleksibel, åben og alsidig samarbejdspartner”

Jeg har haft fornøjelsen af at arbejde sammen med Det nye sort på kampagnen ”Vi har lyttet til dit madaffald” om introduktionen af madaffald i Aalborg Kommune. Det nye sort har vist sig som en fleksibel, åben og alsidig samarbejdspartner, der har gjort det muligt at udvikle en anderledes og kreativ kampagne til en bred pallette af platforme.

Anders Christian Zimmer Hansen

Kommunikationskonsulent

Nordværk

“Vi har samarbejdet med Det nye sort om en ny identitet, branding, tekster og website”

Vi har samarbejdet med Det nye sort om en ny identitet, branding, tekster og website. De har anbefalet at positionere STAI som det ærlige og transparente kosttilskud i en branche med mange store løfter og tomme floksler, og det spejler vi os meget i. Det er vigtigt for os at kommunikere vores kosttilskud med ærlighed og gennemsigtighed. Det nye sort har sat sig grundigt ind i vores mission og værdier, vores branche, vores produkter og brugt begrænsningerne i branchen til vores fordel.

Jytte Bille

Founder og livsstilsguide

STAI

“Det har været en god proces, hvor vi har oplevet et godt og tålmodigt med- og modspil”

Den gode proces og det tætte samarbejde har høj prioritet hos os, og vi bliver altid glade, når vores kunder har samme oplevelse:

Det har været en god proces, hvor vi har oplevet et godt og tålmodigt med- og modspil, hvor alle vores idéer blev taget seriøst og vendt grundigt, ligesom forslagene fra Det nye sort gennem processen har været grundigt bearbejdet i et godt samspil. Vi er endt med et resultat, der på bedste vis afspejler, hvor STORM Advokatfirma er i dag.

Lars Lyngdahl

Presse- og kommunikationsansvarlig

STORM Advokatfirma

“Det nye sort har delt vores ambitioner og nysgerrighed, fra vores første indledende møde til den færdige mapping blev afleveret.”

Vores ambition med Lysfald er at vi hele tiden skal forsøge at gøre oplevelsen større og bedre for vores gæster – det gør vi ved at være nysgerrige og hele tiden prøve nye idéer og koncepter af. Det nye sort har delt vores ambitioner og nysgerrighed, fra vores første indledende møde til den færdige mapping blev afleveret. Oplevelsen er blevet et af de mest Insta-venlige spots i parken og noget, som vores gæster har taget virkelig godt imod.

Rasmus Mortensen

Kommerciel chef

Fårup Sommerland

“Det nye sort har vist sig som en fleksibel, åben og alsidig samarbejdspartner”

Jeg har haft fornøjelsen af at arbejde sammen med Det nye sort på kampagnen ”Vi har lyttet til dit madaffald” om introduktionen af madaffald i Aalborg Kommune. Det nye sort har vist sig som en fleksibel, åben og alsidig samarbejdspartner, der har gjort det muligt at udvikle en anderledes og kreativ kampagne til en bred pallette af platforme.

Anders Christian Zimmer Hansen

Kommunikationskonsulent

Nordværk

“Vi har samarbejdet med Det nye sort om en ny identitet, branding, tekster og website”

Vi har samarbejdet med Det nye sort om en ny identitet, branding, tekster og website. De har anbefalet at positionere STAI som det ærlige og transparente kosttilskud i en branche med mange store løfter og tomme floksler, og det spejler vi os meget i. Det er vigtigt for os at kommunikere vores kosttilskud med ærlighed og gennemsigtighed. Det nye sort har sat sig grundigt ind i vores mission og værdier, vores branche, vores produkter og brugt begrænsningerne i branchen til vores fordel.

Jytte Bille

Founder og livsstilsguide

STAI

“Det har været en god proces, hvor vi har oplevet et godt og tålmodigt med- og modspil”

Den gode proces og det tætte samarbejde har høj prioritet hos os, og vi bliver altid glade, når vores kunder har samme oplevelse:

Det har været en god proces, hvor vi har oplevet et godt og tålmodigt med- og modspil, hvor alle vores idéer blev taget seriøst og vendt grundigt, ligesom forslagene fra Det nye sort gennem processen har været grundigt bearbejdet i et godt samspil. Vi er endt med et resultat, der på bedste vis afspejler, hvor STORM Advokatfirma er i dag.

Lars Lyngdahl

Presse- og kommunikationsansvarlig

STORM Advokatfirma

Lottie Loader