Menneskelig kunstig intelligens
Den nyeste teknologi og de skarpeste hjerner er kombineret i Ambolts DNA. I samarbejde fik vi skåret ind til kernen, skrevet en fortælling, brandingtekster, identificeret en brandposition og arbejdet strategisk med kombinationen af menneskelig og kunstig intelligens både sprogligt og visuelt.
Visuel identitet
Den visuelle identitet er bygget op ud fra en brandposition, der både indeholder stærke værdier omkring det etiske i at arbejde med og opfinde kunstig intelligens og en holdning til, hvilke teknologier der er rigtige at sætte i spil, og hvad der egentlig er en god intelligent løsning.
Ambolt AI bevæger sig i et felt, der spænder mellem menneskelig intelligens, og hvad der er muligt med teknologi og kunstig intelligens. Den menneskelige del er lige så vigtig for Ambolt AI som den teknologiske. Derfor er den visuelle identitet også bygget op med udgangspunkt i at være imødekommende, forklarende elementer og farver og gradientforløb, der bløder en ellers meget ”tech-blå” verden op.
Den visuelle identitet skulle give plads til at vise kunders løsninger, kulturen hos Ambolt AI og værdisættet bag virksomheden. Logoet er opbygget med et dynamisk twist, der forbinder A og M og B og O med ”space”, så vi får lyst til at kigge igen og forhåbentlig igen.