Spring til indhold

Sundt indeklima året rundt

Sundt indeklima året rundt

I Pandrup ligger en succeshistorie. En solid skandinavisk leverandør af indeklima, der i mere end 10 år har rådgivet, udviklet og forhandlet produkter. I takt med ambitionen om at være førende på det nordiske marked samt forhandlere og kunders behov for ekspertise inden for indeklima havde TMQ Brands brug for et større identitetsarbejde. Som en del af den fremtidige strategi for virksomheden skulle der ske noget, så profilen kunne matche værdier, kompetencer og ikke mindst efterspørgslen i markedet og kunders stigende interesse i et sundt indeklima.

Derfor udviklede vi navnet KLIMABRANDS. Et navn, der kan sætte scenen for emnet indeklima, et godt dansk ord Klima med K, der har nordiske rødder og smager af dansk kvalitet. Ordet Brands fortæller om det brede sortiment, der kan rumme forskellige produkter og kategorier. Og så er det en del af virksomhedens ophav, som kommer af TMQ Brands, der startede det hele i Pandrup.

Udover konceptuelle overskrifter og en klar beskrivelse af brandattitude, rummer det nye univers for kommunikationen inspiration og videndeling. Igennem artikler og et generelt fokus på rådgivning har kommunikationen fået et modtagerorienteret udtryk.

Visuel identitet

Logoet er inspireret af en blød og organisk font, der samtidig har pondus og særpræg. Kombineret med det græske symbol for luft som A’er i navnet giver det et fuldendt logo, der har både karakter og funktionelle fordele. Logoet leder tankerne hen på den nordiske friske luft og på noget solidt, der har tænkt sig at blive og være til at regne med. Symbolet for luft kan benyttes som markør i grafikker og forstærke identiteten.

Farverne er klare, nordiske og klassiske med en ”blød rød”, der giver varme og et menneskeligt touch.

Ikonstil og infographic er en del af identiteten. Grafiske værktøjer, der er designet og tilpasset behovet for at kunne formidle fakta og mere tekniske budskaber gør identiteten endnu mere brugervenlig og imødekommende.

Website

Webdesignet er imødekommende og rammen for et inspirerende univers, der skal hjælpe modtageren på vej til et bedre indeklima. Balancen mellem produkter, artikler, inspiration og rådgivning har resulteret i en række moduler og værktøjer i webdesignet, der er implementeret på den nye hjemmeside. For at guide modtagere visuelt, vise produktdimensioner, og hvordan produkter kan installeres, har vi udviklet et 3D-rum, hvor vi ser produktet fra flere vinkler i et animeret flow. Luftens flow er animeret ind i 3D-funktionen for at højne oplevelsen af produktet.

Besøg websitet her

Næste Kend din arv