SAMMENHOLD, NÆRHED OG FÆLLESSKAB
SAMMENHOLD, NÆRHED OG FÆLLESSKAB
SAMMENHOLD, NÆRHED OG FÆLLESSKAB
SAMMENHOLD, NÆRHED OG FÆLLESSKAB
SAMMENHOLD, NÆRHED OG FÆLLESSKAB
SAMMENHOLD, NÆRHED OG FÆLLESSKAB
SAMMENHOLD, NÆRHED OG FÆLLESSKAB
SAMMENHOLD, NÆRHED OG FÆLLESSKAB
INTRO

Hedensted Kommune er noget for sig. Med 31 Hedensteder – 31 lokalsamfund – som ligger i fred og ro i flot natur mellem større byer og tæt på motorvejen, og hvor der er tid og plads til at være.
 

Vi har opdateret deres visuelle identitet på baggrund af et behov for at få en identitet i bevægelse, brugervenlighed, spænde vidt og favne bredt og ikke mindst for at markere en fælles retning på tværs af byer, mennesker og kommunens områder. Ét samlet hele – én Hedensted Kommune, som har sammenhold, fællesskab og nærhed.

Kunde
Hedensted Kommune
Service
Analyse & indsigt · Strategisk kommunikation · Visuel identitet · Motion design
Lanceringsfilm

Hvordan formidler man lige en masse informationer om, at man ser ud på en ny måde, men stadig er de samme? I det her tilfælde var svaret: Man laver en lanceringsfilm, der kort og præcist forklarer, hvad der er op og ned.

Fonte er ikke for fun. Det betyder en hel del for, hvordan budskaber afkodes af modtagerne, læsbarheden og funktionaliteten. Kommuner kommunikerer til mange forskellige målgrupper om meget forskelligt, og derfor har Hedensted Kommune fået en font, der kan formidle både lette og tunge emner og være i øjenhøjde, samtidig med at den også er seriøs og signalerer myndighed. Og så gør det jo ikke noget, at det er en gratis open source-font.

Kvartcirklerne fra byvåbnet går igen i det grafiske element, som kan anvendes og sammensættes på mange forskellige måder. De kan bruges til at danne buede former, som skal være med til at understrege sammenhæng og diversitet i Hedensted Kommune.

Kvartcirklerne er også udgangspunktet for ikonerne, der dannes ud fra de kvarte cirkler og streger og dermed giver mulighed for selv at udvikle nye ikoner efter behov.

Med den nye ID får kommunen et mere moderne udtryk, der viser, at de udvikler sig, men at de holder fast i dem, de er. Den nye ID er skalerbar og nem at bruge på tværs af afdelinger og områder, så der kan kommunikeres til mange målgrupper om mange emner. Samtidig er den tilgængelig, genkendelig og let at afkode, ligesom den imødekommer de digitale behov.

Hav og højderyg – og alt derimellem

En visuel markør, der er helt særlig for kommuner, er deres byvåben. Der ligger meget historie og identitet i det, og derfor tager Hedensted Kommunes opdaterede byvåben udgangspunkt i det eksisterende og fortællingen om, at kommunen rummer både hav og højderyg – og alt derimellem.

Vi viderefører de to buer, der griber fat i hinanden og skaber en dynamisk bevægelse, der symboliserer sammenhold, fællesskab, netværk og aktivitet. Buerne er rettet til og er nu kvarte cirkler, der giver et mere stringent og symmetrisk udtryk og muligheden for at bruge buerne i mange andre kontekster. Samtidig har byvåbnet fået opdateret den grønne og blå farve til et mere modent og moderne udtryk.

Det Nye Sort har udviklet en ny visuel identitet for Hedensted Kommune, som skaber en mere konsistent kommunikation, der kan genkendes og relateres til af alle.

 

De gik til opgaven med en klar proces og en god forståelse for både vores behov og den kompleksitet, der ligger i en kommune som Hedensted med 31 lokalsamfund. De formåede at balancere ønsket om fornyelse med respekten for det, vi allerede var, og skabte et udtryk, der fungerer helt efter hensigten – tydeligt, let genkendeligt og med et stærkt afsæt for, hvem vi er.


 

Den nye visuelle identitet er blevet taget godt imod i vores organisation, og med den har vi fået et solidt fundament, der binder os sammen og understøtter en mere sammenhængende kommunikation på tværs af vores mange enheder”

 

– Mia Stephansen, Hedensted Kommune

Sammen om at lave det helt rigtige

Vi er vilde med den gode proces, det tætte samarbejde og et fælles mål om at lave noget, der er det helt rigtige. Hedensted Kommune er dem, der ved mest om Hedensted Kommune. Derfor har vi startet samarbejdet med en workshop, som har givet os adgang til deres viden og unikke indsigter. Det har været helt afgørende for, at vi har kunnet lave noget, der passer helt perfekt ind i deres DNA, de positive forskelle og fortællingen om Hedensted Kommune.

Workshoppen har dannet grundlag for det videre arbejde med identiteten, hvor vi har arbejdet med tre retninger, som alle er blevet præsenteret for og drøftet med kunden. På den måde har de været med i processen med at prøve noget forskelligt af og været aktive medspillere og medskabere af det endelige resultat.

Kontakt os

Trænger jeres kommune eller virksomhed til en opdateret ID, der kan følge med jeres udvikling? Kontakt os på 91 23 00 09 eller info@detnyesort.dk med ønsker eller spørgsmål

“Det nye sort har delt vores ambitioner og nysgerrighed, fra vores første indledende møde til den færdige mapping blev afleveret.”

Vores ambition med Lysfald er at vi hele tiden skal forsøge at gøre oplevelsen større og bedre for vores gæster – det gør vi ved at være nysgerrige og hele tiden prøve nye idéer og koncepter af. Det nye sort har delt vores ambitioner og nysgerrighed, fra vores første indledende møde til den færdige mapping blev afleveret. Oplevelsen er blevet et af de mest Insta-venlige spots i parken og noget, som vores gæster har taget virkelig godt imod.

Rasmus Mortensen

Kommerciel chef

Fårup Sommerland

“Det nye sort har vist sig som en fleksibel, åben og alsidig samarbejdspartner”

Jeg har haft fornøjelsen af at arbejde sammen med Det nye sort på kampagnen ”Vi har lyttet til dit madaffald” om introduktionen af madaffald i Aalborg Kommune. Det nye sort har vist sig som en fleksibel, åben og alsidig samarbejdspartner, der har gjort det muligt at udvikle en anderledes og kreativ kampagne til en bred pallette af platforme.

Anders Christian Zimmer Hansen

Kommunikationskonsulent

Nordværk

“Vi har samarbejdet med Det nye sort om en ny identitet, branding, tekster og website”

Vi har samarbejdet med Det nye sort om en ny identitet, branding, tekster og website. De har anbefalet at positionere STAI som det ærlige og transparente kosttilskud i en branche med mange store løfter og tomme floksler, og det spejler vi os meget i. Det er vigtigt for os at kommunikere vores kosttilskud med ærlighed og gennemsigtighed. Det nye sort har sat sig grundigt ind i vores mission og værdier, vores branche, vores produkter og brugt begrænsningerne i branchen til vores fordel.

Jytte Bille

Founder og livsstilsguide

STAI

“Det har været en god proces, hvor vi har oplevet et godt og tålmodigt med- og modspil”

Den gode proces og det tætte samarbejde har høj prioritet hos os, og vi bliver altid glade, når vores kunder har samme oplevelse:

Det har været en god proces, hvor vi har oplevet et godt og tålmodigt med- og modspil, hvor alle vores idéer blev taget seriøst og vendt grundigt, ligesom forslagene fra Det nye sort gennem processen har været grundigt bearbejdet i et godt samspil. Vi er endt med et resultat, der på bedste vis afspejler, hvor STORM Advokatfirma er i dag.

Lars Lyngdahl

Presse- og kommunikationsansvarlig

STORM Advokatfirma

“Det nye sort har delt vores ambitioner og nysgerrighed, fra vores første indledende møde til den færdige mapping blev afleveret.”

Vores ambition med Lysfald er at vi hele tiden skal forsøge at gøre oplevelsen større og bedre for vores gæster – det gør vi ved at være nysgerrige og hele tiden prøve nye idéer og koncepter af. Det nye sort har delt vores ambitioner og nysgerrighed, fra vores første indledende møde til den færdige mapping blev afleveret. Oplevelsen er blevet et af de mest Insta-venlige spots i parken og noget, som vores gæster har taget virkelig godt imod.

Rasmus Mortensen

Kommerciel chef

Fårup Sommerland

“Det nye sort har vist sig som en fleksibel, åben og alsidig samarbejdspartner”

Jeg har haft fornøjelsen af at arbejde sammen med Det nye sort på kampagnen ”Vi har lyttet til dit madaffald” om introduktionen af madaffald i Aalborg Kommune. Det nye sort har vist sig som en fleksibel, åben og alsidig samarbejdspartner, der har gjort det muligt at udvikle en anderledes og kreativ kampagne til en bred pallette af platforme.

Anders Christian Zimmer Hansen

Kommunikationskonsulent

Nordværk

“Vi har samarbejdet med Det nye sort om en ny identitet, branding, tekster og website”

Vi har samarbejdet med Det nye sort om en ny identitet, branding, tekster og website. De har anbefalet at positionere STAI som det ærlige og transparente kosttilskud i en branche med mange store løfter og tomme floksler, og det spejler vi os meget i. Det er vigtigt for os at kommunikere vores kosttilskud med ærlighed og gennemsigtighed. Det nye sort har sat sig grundigt ind i vores mission og værdier, vores branche, vores produkter og brugt begrænsningerne i branchen til vores fordel.

Jytte Bille

Founder og livsstilsguide

STAI

“Det har været en god proces, hvor vi har oplevet et godt og tålmodigt med- og modspil”

Den gode proces og det tætte samarbejde har høj prioritet hos os, og vi bliver altid glade, når vores kunder har samme oplevelse:

Det har været en god proces, hvor vi har oplevet et godt og tålmodigt med- og modspil, hvor alle vores idéer blev taget seriøst og vendt grundigt, ligesom forslagene fra Det nye sort gennem processen har været grundigt bearbejdet i et godt samspil. Vi er endt med et resultat, der på bedste vis afspejler, hvor STORM Advokatfirma er i dag.

Lars Lyngdahl

Presse- og kommunikationsansvarlig

STORM Advokatfirma