STÅL OG METALLER I NYE KLÆDER
STÅL OG METALLER I NYE KLÆDER
STÅL OG METALLER I NYE KLÆDER
STÅL OG METALLER I NYE KLÆDER
STÅL OG METALLER I NYE KLÆDER
ESTÅL OG METALLER I NYE KLÆDER
STÅL OG METALLER I NYE KLÆDER
STÅL OG METALLER I NYE KLÆDER
INTRO

Stål og metaller. De robuste og rå materialer er grundstenen i Tibnors DNA og deres over 100-årige historie. Men virksomheden og omverdenen er ikke, hvad de var for 100 år siden. Tibnor er i en digitaliseringsproces, og de havde derfor brug for en visuel identitet, der kunne støtte op om det og give dem nogle flere visuelle værktøjer til at agere i den digitale sfære.

Kunde
Tibnor
Service
Visuel identitet, kommunikation

Det nye og det gamle, det tekniske og det bløde

En vigtig del af Tibnors nye identitet var at skabe et nyt, tidssvarende logo med respekt for deres historie og DNA. Vi har udviklet et logo, der kombinerer det moderne med det solide, karakteristiske og genkendelige.

Redesignet af deres logo fokuserer derfor på at bevare nogle af de visuelle elementer fra det gamle logo. Den dristige attitude og rundingen, der henviser til produktet: stål. Logoet er inspireret af en slab serif-skrifttype, der understøtter et teknisk udtryk. Rundingen af B, R og O er inspireret af det gamle logo og symboliserer de blødere værdier hos Tibnor: relationer, tillid og ansvar.

Processen

Arbejdet med at skabe et nyt visuelt udtryk, der fungerer på de forskellige markeder, og som underbygger Tibnors opdaterede digitale strategi, har forudsat en grundig analyse af markedet og virksomheden og en masse sparring og løbende dialog.

Processen har derfor budt på en indledende workshop med kunden for at få en indgående forståelse af dem og deres kunder. Derudover en masse desk research, men ikke mindst en rundvisning i deres danske afdeling, som ikke alene gav et unikt indblik i deres univers, men som også inspirerede designprocessen med de former, farver, typografier osv., som vi observerede i deres produktion.

Det har været helt essentielt for kunden og os at inddrage dem i den løbende designproces, så de havde mulighed for at komme med værdifulde input og være med til at influere det endelige resultat. Og det er blevet ret godt, hvis vi selv skal sige det. Det tætte samarbejde har uden tvivl været en positiv faktor for ikke bare processen, men også for resultatet.

På linje med Tibnor

Et femte element er med til at udgøre den visuelle identitet og er en grafisk identitetsmarkør, som understøtter de øvrige elementer i ID’en. Det femte element i Tibnors visuelle identitet er en tynd linje, som refererer til de systematiske og lige linjer, man ser i lageret og på produkterne i form af lige rør, plader osv. Det kan anvendes til at bryde layoutet på diverse annoncer og præsentationer, lave tidslinjer osv. Den simple form er meget anvendelig og alsidig og fungerer som en rød tråd – eller linje, om man vil – i Tibnors kommunikation.

Vi er vores farver

Farverne i Tibnors opdaterede farvepalette stammer fra stålbranchen og naturen. Tibnors brandfarver består af to primære farver og en spotfarve. Den ene primærfarve er dyb blå. Den dybe blå farve symboliserer seriøsitet, professionalisme, stolthed og tyngde, som findes i Tibnor.

Den anden primære farve er creme, som symboliserer det lyse, venlige og skandinaviske. Spotfarven er en kraftig mint, der hjælper med at positionere Tibnor som et moderne selskab, der er godt integreret i en digital verden.

Løbende samarbejde har givet den visuelle identitet nyt liv

Vores makkerskab med Tibnor giver løbende nye og fede opgaver, hvor vi kommer omkring displayløsninger til messestande, design af materialer, tekstforfatning og strategisk kommunikation. Tibnor er modige og med på noget – og det er en kæmpe fornøjelse. Med vores indgående kendskab til Tibnors visuelle udtryk har det efterfølgende samarbejde været en naturlig forlængelse af arbejdet med deres ID, og det har været fantastisk at arbejde med den visuelle identitet i forskellige, nye kontekster og give den liv.

“Det nye sort er på én og samme tid både ydmyge og respektfulde, men samtidigt ambitiøse og udfordrende. Sparringen med dem har været ekstremt værdifuld i vores jagt på en ny, mere moderne identitet og brand. De har til fulde levet op til vores forventninger i både idégenereringensfasen, planlægningsfasen og selve eksekveringen, og selvom de udfordrer både Tibnor og mig personligt, så er de altid lyttende og forstående overfor de beslutninger, vi som kunde i sidste ende tager. Jeg har kun mødt venlighed, hjælpsomhed og professionalisme i hele Det nye sorts organisation, og derfor føler jeg mig altid tryg i deres hænder.
 
Selvom vores forventninger fra start udelukkende gik på at få hjælp til vores rebranding, så har partnerskabet i dag udviklet sig til, at Det nye sort varetager forskellige grafiske og budskabsmæssige opgaver for Tibnor.”

– Jeppe Ørum Pedersen
Head of Communications, Tibnor.

Kontakt os

Skal jeres visuelle identitet udvikle sig sammen med jer? Kontakt os på 91 23 00 09 eller info@detnyesort.dk med jeres ønsker eller spørgsmål

“Det nye sort har delt vores ambitioner og nysgerrighed, fra vores første indledende møde til den færdige mapping blev afleveret.”

Vores ambition med Lysfald er at vi hele tiden skal forsøge at gøre oplevelsen større og bedre for vores gæster – det gør vi ved at være nysgerrige og hele tiden prøve nye idéer og koncepter af. Det nye sort har delt vores ambitioner og nysgerrighed, fra vores første indledende møde til den færdige mapping blev afleveret. Oplevelsen er blevet et af de mest Insta-venlige spots i parken og noget, som vores gæster har taget virkelig godt imod.

Rasmus Mortensen

Kommerciel chef

Fårup Sommerland

“Det nye sort har vist sig som en fleksibel, åben og alsidig samarbejdspartner”

Jeg har haft fornøjelsen af at arbejde sammen med Det nye sort på kampagnen ”Vi har lyttet til dit madaffald” om introduktionen af madaffald i Aalborg Kommune. Det nye sort har vist sig som en fleksibel, åben og alsidig samarbejdspartner, der har gjort det muligt at udvikle en anderledes og kreativ kampagne til en bred pallette af platforme.

Anders Christian Zimmer Hansen

Kommunikationskonsulent

Nordværk

“Vi har samarbejdet med Det nye sort om en ny identitet, branding, tekster og website”

Vi har samarbejdet med Det nye sort om en ny identitet, branding, tekster og website. De har anbefalet at positionere STAI som det ærlige og transparente kosttilskud i en branche med mange store løfter og tomme floksler, og det spejler vi os meget i. Det er vigtigt for os at kommunikere vores kosttilskud med ærlighed og gennemsigtighed. Det nye sort har sat sig grundigt ind i vores mission og værdier, vores branche, vores produkter og brugt begrænsningerne i branchen til vores fordel.

Jytte Bille

Founder og livsstilsguide

STAI

“Det har været en god proces, hvor vi har oplevet et godt og tålmodigt med- og modspil”

Den gode proces og det tætte samarbejde har høj prioritet hos os, og vi bliver altid glade, når vores kunder har samme oplevelse:

Det har været en god proces, hvor vi har oplevet et godt og tålmodigt med- og modspil, hvor alle vores idéer blev taget seriøst og vendt grundigt, ligesom forslagene fra Det nye sort gennem processen har været grundigt bearbejdet i et godt samspil. Vi er endt med et resultat, der på bedste vis afspejler, hvor STORM Advokatfirma er i dag.

Lars Lyngdahl

Presse- og kommunikationsansvarlig

STORM Advokatfirma

“Det nye sort har delt vores ambitioner og nysgerrighed, fra vores første indledende møde til den færdige mapping blev afleveret.”

Vores ambition med Lysfald er at vi hele tiden skal forsøge at gøre oplevelsen større og bedre for vores gæster – det gør vi ved at være nysgerrige og hele tiden prøve nye idéer og koncepter af. Det nye sort har delt vores ambitioner og nysgerrighed, fra vores første indledende møde til den færdige mapping blev afleveret. Oplevelsen er blevet et af de mest Insta-venlige spots i parken og noget, som vores gæster har taget virkelig godt imod.

Rasmus Mortensen

Kommerciel chef

Fårup Sommerland

“Det nye sort har vist sig som en fleksibel, åben og alsidig samarbejdspartner”

Jeg har haft fornøjelsen af at arbejde sammen med Det nye sort på kampagnen ”Vi har lyttet til dit madaffald” om introduktionen af madaffald i Aalborg Kommune. Det nye sort har vist sig som en fleksibel, åben og alsidig samarbejdspartner, der har gjort det muligt at udvikle en anderledes og kreativ kampagne til en bred pallette af platforme.

Anders Christian Zimmer Hansen

Kommunikationskonsulent

Nordværk

“Vi har samarbejdet med Det nye sort om en ny identitet, branding, tekster og website”

Vi har samarbejdet med Det nye sort om en ny identitet, branding, tekster og website. De har anbefalet at positionere STAI som det ærlige og transparente kosttilskud i en branche med mange store løfter og tomme floksler, og det spejler vi os meget i. Det er vigtigt for os at kommunikere vores kosttilskud med ærlighed og gennemsigtighed. Det nye sort har sat sig grundigt ind i vores mission og værdier, vores branche, vores produkter og brugt begrænsningerne i branchen til vores fordel.

Jytte Bille

Founder og livsstilsguide

STAI

“Det har været en god proces, hvor vi har oplevet et godt og tålmodigt med- og modspil”

Den gode proces og det tætte samarbejde har høj prioritet hos os, og vi bliver altid glade, når vores kunder har samme oplevelse:

Det har været en god proces, hvor vi har oplevet et godt og tålmodigt med- og modspil, hvor alle vores idéer blev taget seriøst og vendt grundigt, ligesom forslagene fra Det nye sort gennem processen har været grundigt bearbejdet i et godt samspil. Vi er endt med et resultat, der på bedste vis afspejler, hvor STORM Advokatfirma er i dag.

Lars Lyngdahl

Presse- og kommunikationsansvarlig

STORM Advokatfirma